محققانی که این دیدگاه را دارند، عموماً از مواد باستانشناسی مانند تزئینات برنزی یین شانگ و تصاویر جغد شکل در مجسمه پرنده برنزی بدوی به عنوان مدرک خود استفاده میکنند.
با توجه به “کتاب ترانه های بین فنگ · جغد”: “جغد، جغد، پسرم را بگیر و خانه ام را هرگز خراب نکن!” در این شعر، “جغد” به عنوان جایگزین وو گنگ، بازمانده یین و شانگ ظاهر می شود.
سلسله ها بله، وو گنگ توسط جغد گفته می شود. مردم ژو بازرگانان را با جغدها مقایسه کردند و نشان دادند که جغدها نمادی از قبیله شانگ هستند.
پرستش جغد بازرگانان به تدریج پس از مرگ سلسله شانگ به دلیل دگرگونی فرهنگ ژو ناپدید شد. و این فرایند دگرگونی نیز فرآیند استقرار نظام آیینی و موسیقی قوم ژو است.
با توجه به گفته هایی که در مورد توتم های پرنده از قبیله های مختلف شانگ وجود دارد، این مقاله معتقد است که همه آنها دلایل خاص خود را دارند، اما اگر Xuanniao فقط با نوع خاصی از پرنده مقایسه شود، ممکن است دور از ذهن باشد.
در زمان های قدیم، مردم بر این باور بودند که پرندگان موجودات روحانی هستند که بین انسان ها و خدایان ارتباط برقرار می کنند، زیرا توانایی پرواز پرندگان به آنها رنگ اسرارآمیزی می بخشد. پرنده اسرارآمیز که برای به دنیا آوردن شانگ نازل شد، عموماً باید به خدایان پرندگان مختلفی مانند پرستوها، ققنوس ها و جغدها اشاره کند.
در دوره های مختلف و رویدادهای مختلف، خدایان پرندگان مورد پرستش مردم متفاوت خواهند بود. تعداد زیاد الگوهای پرنده و الگوهای جغد در Oufang Yi ممکن است این مشکل را از یک طرف توضیح دهد.
تزیینات ظروف آیینی برنزی در سلسله شانگ، به ویژه نقوش صورت حیوانات، اژدها، ببر، ققنوس و جغد و غیره باید برای بازرگانان آن زمان معنای خاصی داشته باشد یا نشان دهنده مقام های مختلف باشد یا نشان دهنده برتری باشد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.